Relacja – Piri Reis University, Decomar Navigation, Erasmus+

Turcja

Ten wpis poświęcamy wyjazdowi do Tureckiego
Piri Reis University w Tuzli.

W ramach programu
Decomar Navigation, Erasmus+

19.03.2016
Sobota, dzień przed wyjazdem, godz. 2100

Napięcie w Turcji rośnie proporcjonalnie do tego, jak bardzo nie możemy się doczekać, by wysiąść już z samolotu
w Stambule. Wykupiliśmy dodatkowe ubezpieczenia
od wypadku podczas podróży, walizki spakowane, humor
i nastawienie pozytywne. Czas spać, bo jutro wstajemy
o godzinie 0400, by z Gdyńskiego Dworca Głównego o 0533   w EICP przejechać do Warszawy, z której udamy się
na lotnisko Okęcie w Warszawie samolotem prosto
do Stambułu.

20.03.2016 Niedziela, dzień wyjazdu Gdynia – Stambuł.

Godz. 0846 – jesteśmy w Warszawie Wschodniej i czekamy na transport ( Brat Asi), na lotnisko. image

Godz. 0943 – Samolot mamy o godzinie 1305, czekamy na samolot. Warszawa Okęcie wita 😉 image

Godz. 1202 – Zaraz odprawa, humory dopisują 😉image

Godz. 1301 – My juz w samolocie za 4 minuty wylot, do usłyszenia na miejscu 😉image

Godz. 1630 – Jestesmy w Stambule, klimat uroczy, pogoda prawie taka sama, ale czystość ulic nas zaskoczyła. Ashli wraz z kolega czekali na nas na lotnisku, znaleźliśmy wszystko bez problemu.image

Godz. 2100 – Jestesmy na miejscu. Czekamy na kolacje 😉

Godz. 2300 – Czas do spania. Dzien zleciał szybko, wymieniliśmy sie kontaktami z nowo poznanymi znajomymi są mega przyjaźnie nastawieni, polubiliśmy ich od razu. Facebook nam nie działa, jest to podyktowane ograniczeniami narzuconymi przez rząd z powodu ostatnich sytuacji. Do Tuzli przyjechali z nami rownież Bułgarzy, jutro zrobimy wspólne zdjecie i opublikujemy tutaj.

Zapraszamy do śledzenia nas już jutro, a teraz życzymy wszystkim dobrej nocy.

21.03.2016 Poniedziałek – Zwiedzanie Tuzli.

Godz. 0915 – Wstaliśmy, śniadanie zjedzone, pogoda nas mega pozytywnie zaskoczyła, czuć lato, a nie wczesną wiosnę. Czekamy na Asli i jej przyjaciela, którzy zaprowadza nas do kampusu Piri Reis University.image

Godz. 1100 Przywitaliśmy się z prof. Tanerem, dostaliśmy plan działania podczas pobytu.

Godz. 1200 Jestesmy na obiedzie z Dziekanem Tanerem, za chwile bedziemy miec prowadzone pierwsze zajecia z tematyki rodzajów, budowy i eksplotacji statków Cargo.

Godz. 1600 – Po zajeciach czas na relaks. Idziemy zwiedzać miasto, tymczasem Viaport Marina Tuzla:
image imageimage

Godz. 2100 – wróciliśmy do hotelu, czas do spania.

Koniec dnia, jutro czeka nas 6h wykładów z Nawigacji.

22.03.2016 Wtorek, dzień wykładów z nawigacji.

Godz. 0853 – Po śniadaniu, czekamy na wykłady z nawigacji.image

Godz. 1550 – Przerwa w wykładach z Nawigacji, czas na obiad. Zdjęcie zrobione na balkonie jednego z budynków uniwersytetu.image

Godz. 1600 – Koniec wykładów, idziemy na miasto. Turecki Kebab, prażone kasztany zaliczone.

Godz. 1800 – Spacerujemy bulwarem 😉

Godz. 1925 – Jesteśmy zmęczeni i odpoczywamy w hotelu. Jutro czeka nas cały dzień ćwiczeń na symulatorze.

Na koniec dnia widok z kampusu:imageimage

23.02.2016 Śoda, Dzień zajęć na symulatorach.

Godz. 0820 – Pogoda dnia dzisiejszego jest pochmurna, prawdopodobnie ma padać. Temp. 22°C. Czuć nie wiosnę, a lato. Drzewa w większości zielone. My jesteśmy już po śniadaniu zaraz ubieramy się i wychodzimy pod kampus Piri Reis, gdzie umówiliśmy sie na transport ze studentami do drugiego kampusu, w którym czeka na nas cały dzien zajec na symulatorach. Dostaliśmy karty, przepustki dzieki czemu mozemy teraz wejść na kampus bez potrzeby meldowania tego u dyspozytora biura przepustek.image

Prowadzimy masowiec, przez Cieśninę Bosfor, przypominając sobie obowiązki oficera wachtowego poprzez prowadzenie nakresu drogi statku na mapie, kontrolę kursu, prędkości, specyfikacji akwenu wraz z prowadzeniem łączności GMDSS, obserwacji radarowej i obsługi map ECDIS.

Godz. 1600 – Turecki lunch metrowe tradycyjne Tureckie zapiekanki.imageimage

Godz. 17:00 – Spacer po miescie, wbrew pozorom ludzie są mili i nie wykazują uprzedzeń.

Godz. 1900 – Wróciliśmy do hotelu. Dziewczyny były w meczecie wrażenia pozytywne. Chill w swoich pokojach, bo jutro o 0900 trzeba wstac na zajecia z nawigacji.

Godz. 23:00 – Jednak dzięki uprzejmości studentów pokusiliśmy się na zwiedzanie Istambułu nocą.
image image image

24.02.2016 Czwartek, Wykłady z Astronawigacji.

Godz. 0005 – Kładziemy się spać.

Godz. 0900 – Zaczynamy wspólne zajęcia z astronawigacji.image

Godz. 1200 – Rozwiązaliśmy test z zakresu prowadzonych zajęć następnie zostaliśmy oficjalnie pożegnani przez wladze uczelni i  dostaliśmy gadgety pamiątkowe.

Godz. 1400 – Idziemy zwiedzać miasto.image image image image image
Godz. 1730 – Jedziemy do naszego kolegi Furkana, gdzie jego Ojciec przyżądzi i pokaże nam tradycyjne Tureckie jedzenie.

Godz. 2000 – Pożegnaliśmy się z Asli i Furkanem podziękowaliśmy im w formie małego prezentu, ponieważ Oni nam pokazali Istambuł i Tuzle i miejsca których bez nich byśmy nie zobaczyli.

Godz. 2200 – Pakujemy się i kładziemy się spać.

25.02.2016 Piątek – Wyjazd do domu.

Godz. 0400 – Wstajemy wcześnie na samolot, ponieważ zawozimy kolegów z Bułgarii i Rumuni na dworzec PKS.

Godz. 0500 – Opuszczamy hotel, Tuzle i Piri Reis University.

Godz. 0700 – Jesteśmy w centrum Istambułu, studenci z Rumuni i Bułgarii pojechali do swoich domów, my bierzemy taxi i udajemy się na lotnisko.imageimage

Godz. 0800 – 1500 – Czekamy na lotnisku, chodzimy po sklepach wolnocłowych, kupujemy pamiątki i czekamy na samolot do domu.image

Godz. 1525 – Odprawa. Przeszliśmy trzy kontrole paszportowe i bagażowe. Wydrukowaliśmy sobie karty pokładowe.image

Godz. 1700 – Siedzimy w Samolocie, podróż będzie trwała dwie godziny, lecieć będziemy na wysokości 10500 m nad częścią morza Czarnego, Rumuni, zachodniej Ukrainy i Polski.

Godz. 1900 Czasu Warszawskiego. Witamy z powrotem w Polsce, wylądowaliśmy w Warszawie Okęcie.

Godz. 1915 – Rozeszliśmy się, każdy wraca w swoją stronę indywidualnie na przerwę świąteczną.image

Podsumowanie:

Dziękujemy wszystkim zaangażowanym w organizacje naszego wyjazdu do Piri Reis University w Tuzli. Dzięki podróży mogliśmy poznać zwyczaje, studentów, wykładowców oraz sposoby kształcenia na obcej uczelni wyższej, przypomnieć sobie wiadomości z zakresu nawigacji teoretycznej i praktycznej poprzez uczestnictwo w wykładach i zajęciach na symulatorze oraz odwiedzić miejsce, w którym z nas nikt nie był.

Zrzut ekranu 2016-04-08 o 14.21.42

Relacja uaktualniana w CZASIE LOKALNYM, codziennie w miarę możliwości uczestników wyjazdu.